söndag, maj 16, 2010

Lite väl mycket Rock 'n Roll














Igår kväll var det dramatik i Radhuset! P skulle vara gästartist i Rockbandet och vi hade härjat runt för att båda genomgå förvandling från trädgårdspyssel/tupplur/rabarberpaj/rullstolskörande till att se någotsånär rockiga ut, när P började gasta över att det luktade bränt i huset. Jag tänkte omedelbart att jag klantat mig vid mitt lödande, men lukt o rök kom från nedervåningen. Vi for ut o trodde att grannen eldade, men nej, röken kom från vår tvättstuga. Pannan?
- Jag har torkat håret nyss, skrek jag. Och visst var det hårtorken som på något mystiskt vis hade begått harakiri. Hade vi hunnit dra iväg på giget hade förmodligen huset och kanske hela radhuslängan gått upp i rök. Lite väl mycket rock 'n roll, om ni frågar mig.
Själva spelningen var helt lagom hot.

Inga kommentarer: